Sparkcykel till och från jobbet och 2:1 hantelpress
Idag har jag sparkcyklat till och från jobbet, dvs totalt 19 km. Det gick lätt att komma till jobbet, men det var riktigt tungt att ta sig hem. Det är netto uppför på hemvägen och då har man ju också vägen till jobbet i benen.
Sedan testade jag att göra 1 set om 3 repetitioner av 2:1 hantelpress med 21 kg i högerhanden respektive 18 kg i vänsterhanden. Det var märkbart tuffare, speciellt för vänsterarmen. Nu vill jag gärna ligga stilla på denna belastning någon eller några veckor innan jag ökar igen. Jag skall också vara noggrann och inte köra varje dag. Idag var bara ett test med de tyngre hantlarna för att se hur det gick att hantera dem excentriskt.
